• Code Week 2023

      • W tym roku uczestnicy zajęć mają za zadanie

        - zaprogramować utwór poetycki ( kl. 8) 

        CODE.ORG PROGRAMOWANIE I POEZJA

        - stworzyć świat (Minecraft) lub jego elementy( Lego Education) /kl. 6-7/przyjazne człowiekowi i przyrodzie . 

         

        Świat to organizm, którego działanie zależy od wzajemnego wpływu poszczególnych elementów, które nie mogą oddziaływać na siebie negatywnie, destrukcyjnie.

         

        Współpraca, wzajemna pomoc uczestników zajęć - miłośników Minecrafta lub Lego-ma zaowocować propozycją/ projektem świata wolnego od wyniszczających postaw, konstrukcji, elementów degradujących środowisko naturalne. 

         

        W ramach zajęć wykorzystujących Lego Education uczestnicy  konstruują i programują maszynę/robota, który będzie wspierał człowieka w eko działaniach.

         

        Młodsi (kl. 4-5) uczniowie będą brać udział w lekcji ,,AI dla oceanów" na CODE.ORG

        Na zajęciach informatycznych uruchom Salwyrr Launcher, a następnie wybierz wersję 1.19.2 oraz serwer CODESP17.aternos.me:21185 i poproś nauczyciela o włączenie serwera lub uruchom wersję edu Minecrafta dla szkół. 

        DOŁĄCZ DO NASZEGO WYDARZENIA na   CODEWEEK.EU, wpisując:

        cw23-IGX4n

      • Kraina życzliwości w Minecrafcie

      • QUIZ KL. 7 KLIKNIJ

         

        TEST D.  KL.4 KLIKNIJ TUTAJ

         

        Podczas zajęć dodatkowych miłośnicy Minecrafta stworzyli wyjątkowy świat, w którym królowała życzliwość. Miłe, ciepłe, motywujące słowa, miejsca zabawy, relaksu, wyciszenia - to wszystko sprawia, że otaczani jesteśmy życzliwością.

      • EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA

      • Miłośnicy Minecrafta nie mogą pominąć tak ważnego wydarzenia w roku, jakim jest CODE WEEK!

        Już dziś zapraszamy Was do wspólnej zabawy i nauki podczas przemierzania nieznanych zakamarków minecraftowych światów. Do wspólnej zabawy zaprosimy Was 12.10.2022 r. o godz. 7.10 ! Już niebawem podamy szczegóły, byście mogli do nas dołączyć.

        źródło: pixabay.com

         

         

    • Wrzesień pod znakiem programowania i bezpieczeństwa w sieci, dzięki warsztatom dla dzieci i młodzieży "Koduj z Gigantami: Cyberbezpieczeństwo"

    •  

      Co łączy cyberbezpieczeństwo z programowaniem? 11. edycja “Koduj z Gigantami”, czyli największe w Polsce bezpłatne warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży! Akcja edukacyjna potrwa od 3 do 25 września i odbędzie się stacjonarnie w prawie 100 miastach w całej Polsce oraz online. Wydarzenie wspierają MEN, GovTech, Janusz Cieszyński Sekretarz Stanu w KPRM ds. Cyfryzacji, NASK i ORE. Jak wziąć udział w zajęciach?

      Wiek i miejsce już dawno przestały być barierą w nauce programowania. Powszechny dostęp do urządzeń i nowych technologii sprawia, że dzieci już od najmłodszych lat mogą rozpocząć naukę zawodu przyszłości. Programowanie stało się jedną z najbardziej pożądanych umiejętności na świecie.

      Rozwój cyfrowych kompetencji pozwala w pełni korzystać z obecnych możliwości technologicznych, poszerza perspektywę, a przede wszystkim daje przestrzeń do wpływu na otaczające środowisko. Nawet jeśli dziecko obierze inną ścieżkę zawodową, podstawowe umiejętności które nabędzie podczas nauki programowania, jak na przykład rozwój kreatywnego i analitycznego myślenia, w przyszłości przełoży się na świadome korzystanie z nowych technologii i szybsze odnalezienie się w cyfrowej przyszłości. Szansą na postawienie pierwszych kroków w programowaniu są bezpłatne warsztaty “Koduj z Gigantami”, w których, stacjonarnie lub online, mogą wziąć udział dzieci i młodzież z całej Polski. Zapisy na wydarzenie są już dostępne na stronie www.kodujzgigantami.pl.

      Program zajęć “Koduj z Gigantami” dostosowany jest do dzieci i młodzieży w różnym wieku, dzięki czemu uczestnicy mogą jak najefektywniej czerpać wiedzę z zajęć. Wszystko to odbywać się będzie w przyjaznym dla nich środowisku przy wykorzystaniu popularnych gier komputerowych, znanych aplikacji czy języków programistycznych. Tym razem jednak, uczestnicy nie tylko będą programować, ale poznają też zagadnienia związane z cyberzagrożeniami i sposobami na bezpieczne korzystanie z sieci.

      • 11. edycję warsztatów postanowiliśmy poprowadzić wokół tematyki cyberbezpieczeństwa. Dziś ataki hakerskie są tak powszechne, że powinniśmy wyczulać na nie dzieci już od najmłodszych lat, aby wiedziały jak zadbać o bezpieczne hasło, jak odróżnić fałszywe strony i jak się bronić przed czyhającymi na nich w sieci zagrożeniami - mówi Dawid Leśniakiewicz, współorganizator warsztatów.

      Na młodszych uczestników warsztatów czekają zajęcia z programowania w języku Scratch oraz w świecie popularnej i lubianej przez dzieci gry Minecraft. Dzieci w wieku 10-12 lat także zmierzą się z nauką programowania w języku Scratch lub będą mogły wybrać zajęcia prowadzone w środowisku App Inventor. W przypadku warsztatów online, do wyboru są także warsztaty z tworzenia stron internetowych. W trakcie lekcji, uczestnicy dowiedzą się na czym polega Phishing, jak stworzyć własny generator silnych haseł oraz jak rozpoznawać zagrożenia.

      Starsi uczestnicy warsztatów zmierzą się zaś z kodowaniem w znanych i popularnych językach programowania, które są powszechnie używane w branży IT.

      W trakcie warsztatów z programowania w językach Python oraz C# zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, młodzież w wieku 13-19 lat dowie się m.in. jak tworzyć generatory haseł czy aplikacje blokujące reklamy.

      Na uczestników, oprócz ogromnej dawki wiedzy i zabawy, czekają gadżety przygotowane przez organizatorów - szkołę Giganci Programowania.

      • W tej edycji jednak nie tylko dzieci będą miały okazję, aby zdobywać wiedzę. Dla chętnych rodziców uczestników przygotowaliśmy specjalny webinar z cyberbezpieczeństwa, podczas którego zwrócimy uwagę na zagrożenia w sieci, sprawdzimy czy nasze hasła nie zostały zhakowane i pokażemy przykłady hakerskich wyłudzeń - dodaje Dawid Leśniakiewicz.

      Zapisy na warsztaty już się rozpoczęły, akcja będzie prowadzona we wrześniu w całej Polsce, zarówno w formule stacjonarnej jak i online. Udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny, konieczna jest jedynie rejestracja na wybrane warsztaty.

      Więcej informacji o wydarzeniu dostępnych jest na stronie www.kodujzgigantami.pl.

      • Szukamy zajączka 😉

      • WIELKANOC w Minecrafcie 

      • Jak wyobrażamy sobie nowy budynek naszej szkoły?

      • Niewielka przerwa w budowie nowego budynku naszej szkoły to nie powód, by przerwać realizację naszego projektu w świecie Minecrafta.

        Oto projekt Wiktorii G. z kl. 5a  ►►►►

    • Święto liczby Pi w Minecrafcie 



    • LUDOLFINĘ

      znajdziecie w stworzonym przez nas świecie na kółku informatycznym. 

      Znaleźliśmy chwilę dla ludolfiny nawet na lekcji informatyki w klasie 7🙃👍

      Oto efekty:

    • Zdalnie też było fajnie :)

    • Na kółku informatycznym zdalnie też może być fajnieyessmiley

      • DBI z Minecraftem

      • Projekt ,,Nasza nowa szkoła w Minecrafcie"

      • Młodzi projektanci intensywnie pracują. W świecie Minecrafta powstają kolejne budynki. Okazuje się, że wyobraźnia naszych uczniów nie zna granic. Projektują kolejne budynki, sale lekcyjne i...wyjątkowe bazy dla nauczycieli, uczniów, w których będziemy mogli nie tylko zdobywać wiedzę i umiejętności, ale również...odpoczywać!

        Sami zobaczcie:


         

      • Projekt ,,Choinka"

      • Młodzi projektanci  postanowili, że do świata Minecrafta zawitają święta Bożego Narodzenia. Wspólnie zaprojektowali wyjątkową choinkę. 

      • PIXEL - KOŁO MIŁOŚNIKÓW INFORMATYKI

      •  

        Budowa nowego budynku naszej szkoły ruszyła pełną parą. Wszyscy jesteśmy ciekawi ostatecznego efektu. Oczywiście, znamy projekt, ale mimo to postanowiliśmy na zajęciach koła informatycznego zwizualizować go w Minecrafcie. Uczestnicy kółka wspólnie projektują budynki. To na razie początek, ale...Efekt na pewno wszystkich zaskoczysurprisesmiley

        Oto projekt sali lekcyjnej wg Oskara U. z kl. 6a:

      • Miłośnicy Minecrafta

      • Budujemy, tworzymy, współpracujemy w każdy piątek od 7.00 w sali informatycznej!

      • NAUKA
      • WSPÓŁPRACA
      • PLANOWANIE
      • PROGRAMOWANIE
      • Materiały do lekcji

      • KLASA 6

        ZDJĘCIA DO FOTOMONTAŻU W GIMPIE